W naszej placówce pracujemy zgodnie z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego w oparciu o dopuszczone do użytku przez Dyrektora programy wychowania przedszkolnego :
-
„Program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli i klas zerowych” - M. Bogucka D. Łoś
Program wpisany do wykazu programów nauczania przeznaczonych dla przedszkoli i
oddziałów przedszkolnych.
-
„Drużyna marzeń” Program wychowania przedszkolnego. - J. Wasilewska
Program wychowania przedszkolnego zawierający opis sposobu realizacji celów kształcenia i
zadań ustalonych w podstawie wychowania przedszkolnego.
(Cytryny, Wiśnie, Truskawki, Maliny) -
„Samodzielnie, wszechstronnie, szczęśliwie” Program wychowania przedszkolnego. - M.Chludzińska, A.Kacprzak-Kołakowska, A.Kucharczyk, D. Kucharska, A. Pawłowska- Niedbała, M. Pietrzak, A. Smoderek
Program wychowania przedszkolnego zawierający opis sposobu realizacji celów kształcenia i
zadań ustalonych w podstawie wychowania przedszkolnego.(Ananasy, Jagody, Pomarańcze)
-
"Tak dla Jezusa" - Ks.dr E. Zegan, E .Kondrak, B.Nosek
Program wpisany do wykazu programów nauczania przeznaczonych dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych.
Oraz programy autorskie realizowane w naszej placówce:
-
„Wesoły czas przy dźwiękach ukulele” - M. Kamińska
„Wesoły czas przy dźwiękach ukulele” to program, którego założeniem jest zapoznanie dzieci w wieku przedszkolnym z instrumentem ukulele. Zadaniem programu jest poprawa koncentracji uwagi u dzieci ,ćwiczenie pamięci oraz wytrwałe dążenie do celu oraz rozbudzenie u dzieci ciekawości i przyjemności z obcowania z muzyką.
-
„Migaj z nami - przedszkolakami . Elementy języka migowego w pracy z dziećmi.” - M. Kamińska
Założeniem programu jest wyjście naprzeciw dzieciom głuchym i niedosłyszącym jakie są przypisane do grupy 5 latków w grupie wiśniowej. Nuka tolerancji, empatii i innowacyjność to główne założenia programu, którego celem jest otwieranie dzieci na świat osób niepełnosprawnych.
-
„Przedszkolak i ekologia” - B. Chorbacz
Program ekologiczny – podejmowanie działań na rzecz środowiska przyrodniczego.
-
„Mam talent” - I.Czarnik
Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i uzdolnień artystycznych dzieci w wieku przedszkolnym.
-
„Pomocne cztery łapy” - I. Czarnik
Program terapeutyczny - stymulowanie funkcji psychomotorycznych, modelowanie odpowiednich zchowań, kształtowanie postaw odpowiedzialności.
-
„Mały mistrz programowania – to ja ! - M. Kamińska, M. Dzika
Innowacyjny program, którego założeniem jest rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzenie młodego człowieka w cyfrowy świat związany z programowaniem.
-
"Jestem sobie przedszkolaczek" - R. Deluga
Wspomaganie dziecka w procesie przzystosowania do życia w warunkach przedszkolnych pprzez umożliwienie im poznania nowego otoczenia w poczuciu bezpieczeństwa, kształtowanie przynależności do grupy przedszkolnej.
-
"Jestem sobie przedszkolaczek" - M. Czartoryjska
Wspomaganie dziecka w procesie przystosowania do życia w warunkach przedszkolnych poprzez umożliwienie mu poznania nowego otoczenia w poczuciu bezpieczeństwa, kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
-
„ Sensorycznie się rozwijam bo skaczę, biegam, badam i dotykam” - M. Kwaśnicka
Celem programu jest uzmysłowienie dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka , program pomoże kształtować i doskonalić umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych.
-
„ Łapię oddech i nie tylko – zajęcia z elementami jogi” - M. Czartoryjska
Program przyczyni się do rozwoju sprawności fizycznej, poprawnej koordynacji ruchowej dzieci jak również przeciwdziałaniu wadom postawy; program pomoże w rozwoju poczucia własnej wartości oraz przynależności do grupy ;program pomoże m.in. w koncentracji uwagi.
-
„Sensoplastyka czyli kreatywne brudzenie” - K. Majda
Celem programu jest uzmysłowienie dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka , program pomoże kształtować i doskonalić umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych, rozwój motoryki małej i dużej.
-
"Mały kucharz" - D. Jankowska
Celem programu jest utrwalenie prawidłowych nawyków żywieniowych, kształtowanie umiejętności współdziałania w zespole, kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych, kształtowanie zaradności i samodzielności, nauka przyrządzania potraw wg. kolejności zawartej w przepisie.
-
"Odkrywan śmiat wieloznysłowo - zajęcia z elementami Sensoplastyki" - D. Dmitrzak
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym realizowany w grupach 5-6latków . Rozwijanie uzdolnień u dzieci w toku działan z sensoplastyki.